Autosalon Mnichov 2025: Letem světem Mnichovem 2. část

V druhém článku ještě zůstaneme u koncernu Volkswagen a podíváme se na španělskou Cupru. Ta si přivezla několik novinek, tak si je pojďme postupně prohlédnout. Nejprve je ale třeba říci, že Cupra svůj stánek umístila do centra Mnichova, kde si připravila ohromující stavbu, která rozhodně zaujme.

Cupra

První novinkou jsou modely v edici Tribe. Nejedná se primárně o nějaké sportovní deriváty nebo výrazné novinky. Modely Formentor, Terramar, Leon a Leon Sportstourer nabízí novou barvu karoserie (matná Manganese), kola z lehké slitiny s novou zelenou barvou Sulphur Green ve velikosti 19“ pro Leona a Formentor. Terramar si přiváží 20“ kola. Čalounění sedadel je vyráběno technologií 3D pletení, přičemž se jedná o recyklovaný materiál. Ono celkově se na autě recyklovanými materiály nešetřilo. Kola obsahují 20% recyklovaného materiálu, nárazník 20%, 15% v lakování interiéru nebo 30% v plastových dílech v obložení interiéru. Pod kapotou se žádná specialitka nekoná. Zákazníci si mohou vybírat z široké palety pohonů, které jsou dostupné pro jednotlivá vozidla. Výroba bude odstartována na konci roku 2025.

Sportovní a agresivní Tindaya

Druhou, ale o to výraznější novinkou, je vize Tindaya. Velmi zajímavý vůz s mnoha ostrými hranami a sportovními geny. Celý předek se podobá žraločímu nosu na jehož bocích najdeme hlavní svítilny se známými trojúhelníkovými prvky. Svítíce je pak i logo automobilky. Přední část vozu je obecně stylizována do hodně agresivního postoje. Ač to tak úplně nevypadá, je Tindaya 4,72 m dlouhý vůz postavený na 23“ kolech.

Na boku najdeme mohutný prolis v oblasti zadních dveří, který pak navazuje na ostrou hranu pátých dveří. Pod tou pak je natažena světelná lišta zakončená na obou koncích opět trojúhelníkovými koncovými svítilnami. Na středu se usídlilo logo Cupry. Ještě dodejme, že Tindaya získala své jméno po hoře sopečného původu na ostrově Fuerteventura, který je součástí souostroví Kanárské ostrovy.

Malý elektromobil se poodhaluje

Poslední novinkou je Raval. Ten se sice ještě maskoval speciální fólií, ale bylo možné si ho prohlédnout zblízka. Mělo by se jednat o 4 046 mm dlouhý elektromobil stojící na platformě MEB+, stejně jako výše zmíněný Epiq od Škodovky. Na stejné platformě bude stát i Volkswagen ID. Polo, ID. Polo GTI nebo ID. Cross. Všechny tyto modely, vč. Cupry Raval, by měly svou pouť trhem odstartovat v průběhu roku 2026. Na stánku Cupry bylo možné ještě zahlédnout elektrický model Tavascan.

Text: Jiří Hájek
Foto: Jiří Hájek

Související články